Det lilla Boråsföretaget Insomnisoft lanserar en webbaserad gratistjänst, Lava Sourceout, för alla som vill ha en egen community men saknar programmeringskunskaper.
Likt bloggnätverk som Blogg Esse och nyligen lanserade Metrobloggen erbjuder Insomnisoft drift, underhåll, support och utveckling av en standariserad plattform mot att de själva får sälja in och visa annonser på användarnas sajter. [...]

I Norge pågår sedan några månader något som närmast kan liknas en Facebookepidemi. “Är du ikke på Fejsbook?” är det jag hör så snart någon svensk kollega inte vet vad denna ansiktsbok är. Det är som om community-fenomenet just hittat till Norge och att dessa svultna norrmän äntligen fått ett otillfredsställt behov tillgodosett enligt [...]

19
Jun

Samtidigt som amerikanska YouTube lanserar sin Remixer och sina lokala YouTube-sajter (dock ingen på svenska) släpper det svenska stjärnskottet JayCut nu en publik och långt förbättrad version av sin videoredigeringssajt.
Nu kan jag som användare inte bara använda JayCut som verktyg för min videoredigering utan även inspireras av andra användare och skapa egna grupper. [...]

I avsaknad av ett riktigt kvinnocommunity lanserar nu gamla Varuprovsguiden ett forum för vuxna människor, framförallt kvinnor, på nätet - Pausa.
Vi vill att pausa.se skall vara som att krypa upp i soffan efter en riktigt trevlig middag med tända ljus, filtar och en god kaffedrink. När spänningarna släpper och prestigen rinner av. När [...]

Efter AllEars och Zungoz öppnar nu Lunarstorm tillsammans med Rockparty (Hultsfredsfestivalen) upp portarna till Sveriges nya rock- och popcommunity Rookie.
Lunarstorm som nu på allvar börjar diversifiera sig förväntar sig här ännu ett tillväxtområde nära besläktigat Lunarstorm.se men som ändå hålls utanför. På mindre än ett halvår ligger nu två mycket spännande produkter med [...]