TV.nu logga Igår tillkännagav Schibsted köpet av tv-guiden TV.nu. TV.nu är Sveriges främsta tv-guide med ca 400 000 unika besökare per vecka. TV.nu startades 1999 av Thomas Meivert och ingår idag i näverket Quality Unlimited, ett nätverk av webbplatser som t ex Webmaster Network och diskussionsforumet Allt om TV.

Förvärvet innebär att Schibsted Sverige AB tillsammans med Svenska Dagbladet och Aftonbladet köper 51% av sajten www.tv.nu med option på de resterande aktierna. Att TV.nu passar Schibsted som handen i handsken råder det säkert inget tvivel om framförallt då renodlade, nichade och kontextuella tjänster blir allt viktigare för ökad användning och lojalitet.

TV.nu är redan i dag en utmärkt tjänst. Det är vår övertygelse att fler kommer att upptäcka den i och med att vi utvecklar tjänsten och ökar exponeringen i våra andra medier. Användare vill ha renodlade tjänster med fokus på direkt användbarhet, säger Gunnar Strömblad, vd för Schibsted Sverige.

Läs mer på Dagens Media och bloggen Fyra nyanser av brunt.

One Response to “TV.Nu en del av Aftonbladet och SvD”

  1. Niklas Olsson Says:

    Är helt klart spännande detta. tv.nu är ju trots allt en ganska enkel innehållstjänst och värdet måste baseras nästan enbart på antalet användare. Ytterligare en seger för alla som planerar att bygga upp en tjänst, driva trafik och sedan sälja dyrt =)

Leave a Reply